Ishrana 
  

Pistaći i HDL

Orašasti plodovi su važan deo Mediteranske ishrane. Arheološki nalazi na području Turske dokazuju njihovu konzumaciju još 7000 godina pr.n.e.

Istraživanje objavljeno u novom broju časopisa Nutrition, Metabolism & Cardiovascular Diseases pokazuje uticaj konzumiranja pistaća na profil lipida u krvnoj plazmi.

Zdravi dobrovoljci su tokom 3 nedelje 20 % dnevnog unosa energije unosili pistaćima. Upoređivanjme nivoa lipida u plazmi pre i nakon ove intervencije u ishrani je pokazala smanjenje HDL-a. Uočeno je i smanjenje nivoa LDL-a i triglicerida, međutim ne i statistički značajno.

Uprkos znatnom udelu pistaća u ishrani, BMI ispitanika se tokom trajanja studije nije promenio.

(CroPortal)
Propolis – neverovatan i zanemaren lek

Propolis – neverovatan i zanemaren lek

Pčelicama je već hiljadama godina dezinficirajuća materija, a kod ljudi uspešno deluje kao antibiotik te posebno za lečenja opekotina, raznih rana na koži, ...

Subota, 13.6.2009

 
Brusnica sve traženija kao lek u Evropi

Brusnica sve traženija kao lek u Evropi

Brusnica, gorko-kiselkasto bobičasto voće poreklom sa severnoameričkog kontinenta, sve je popularnija u Evropi, ne toliko ...

Subota, 13.6.2009