Saveti 
  

Jogurtom protiv paradentoze

Jogurt rulaRedovno konzumiranje jogurta, i druge hrane koja sadrži mlečnu kiselinu, dobro je za zdravlje desni, zaključili su japanski stručnjaci s Univerziteta Kjušu.

Dr Jošihiro Šimazaki i njegov tim ustanovili su da na desni blagotvorno deluju jogurt i drugi napici koji sadrže mlečnu kiselinu, ali ne i sir i mleko.

Paradentoza je hronično bakterijsko oboljenje odraslih, koje karakteriše povlačenje desni i ispadanje zuba. Osim redovnog pranja zuba i čišćenja koncem, vrlo su ograničene mere za ublažavanje ovog oboljenja, podvlači dr Šimazaki.

Neka ranija istraživanja utvrdila su manju učestalost paradentoze kod osoba koje konzumiraju dosta mlečnih proizvoda, ali nisu utvrdila koji mlečni produkti su najkorisniji.

Dr Šimazaki i njegov tim procenili su odnos izmedju težine paradentoze kod 942 maškarca i žene, starosti od 40 do 79 godina, i njihovog unosa mleka, sira i hrane bogate mlečnom kiselinom.

Ustanovljeno je da su ljudi sa generalizovanom (uznapredovalom) paradentozom unosili manje hrane bogate mlečnom kiselinom od ispitanika sa lokalizovanom (manje izraženom) paradentozom.

Kada su uzeti u obzir faktori kao što su godine, pol, pušenje, konzumiranje alkohola, učestalost pranja zuba, nivo šećera i holesterola u krvi, ispostavilo se da su oni ispitanici koji su svakog dana konzumirali 55 grama ili više jogurta ili drugih napitaka bogatih mlečnom kiselinom, imali znatno manje pokazatelja teške paradentoze od ostalih ispitanika.

Japanski naučnici smatraju da blagotvoran efekat na zdravlje desni verovatno ima probiotičko delovanje bakterije "lactobacillus", koje ima u produktimna bogatim mlečnom kiselinom.

Buduća istraživanja trebalo bi da pokažu da li kontinuirano unošenje hrane bogate mlečnom kiselinom dovodi do promena u napredovanju paradentoze.

(Tanjug/Rojters)
Top tajne koje skriva svaki muškarac

Top tajne koje skriva svaki muškarac

Već u prvoj vezi mnogi muškarci nauče da neke stvari trebaju prećutati svojim boljim polovinama. Neki pak to ne nauče nikada ili jako kasno, no pametan muškarac ...

Četvrtak, 3.4.2008

 
Obračunajte se s mrskim kilogramima

Obračunajte se s mrskim kilogramima

Merite se jednom dnevno, jedite hranu bogatu vlaknima i recite stop višesatnom gledanju televizije, pa bi želja za lepšim izgledom mogla lakše postati realnost ...

Četvrtak, 3.4.2008

 
Reklamirajte se kod nas