Ishrana 
  
Briga za hranu je briga za zdravlje

Briga za hranu je briga za zdravlje

Hrana deluje povoljno na naš organizam, održava nas u životu. Upravo zbog toga pravilna ishrana itekako je potrebna zdravom, a još više bolesnom čoveku Od pamtiveka ljudi znaju da pravilnom ishranom mogu povoljno uticati na različite bolesti ili ublažiti njihove posledice. Zbog toga nije neobično da propise o ishrani bolesnika nalazimo u starim civilizacijama, a razvoj spoznaja o dijetalnoj ishrani možemo pratiti kroz vekove. ...

Četvrtak, 10.8.2006

 
Restrikcije u ishrani pojačavaju stres

Restrikcije u ishrani pojačavaju stres

Sprovođenje dijeta može povećati rizik od gubitka koštane mase i neplodnosti. Žene koje ograničavaju unos hrane zbog dijete imaju viši nivo stresa, prema istraživanju objavljenom u American Journal of Clinical Nutrition. ...

Ponedeljak, 7.8.2006

 
Pistaći i HDL

Pistaći i HDL

Orašasti plodovi su važan deo Mediteranske ishrane. Arheološki nalazi na području Turske dokazuju njihovu konzumaciju još 7000 godina pr.n.e. Istraživanje objavljeno u novom broju časopisa Nutrition, Metabolism & Cardiovascular Diseases pokazuje uticaj konzumiranja pistaća na profil lipida u krvnoj plazmi. ...

Sreda, 2.8.2006

 
Puno vode i lagane hrane

Puno vode i lagane hrane

Leti su zbog vrlo visokih temperatura i nepravilne pripreme hrane vrlo česte crevne viroze, koje su obično posedica konzumiranja sladoleda neproverenog porekla, kremastih kolača, nedovoljno pečenog mesa, posebno mlevenog... No, virusi se prenose još lošom higijenom ruku i vazduhom. ...

Utorak, 1.8.2006

 
Hranom do... srca!

Hranom do... srca!

Hranom do... srca! Postoji hrana kojom sigurno možete prokrčiti put do srca voljene osobe. Ako NAS poslušate i pripremite romantičnu večeru od sledećih namirnica, živećete kao u bajci - dug i srećno do kraja života! ...

Ponedeljak, 17.7.2006

 
Za ili protiv čašice dnevno

Za ili protiv čašice dnevno

Da su velike količine alkohole štetne za zdravlje, nitko više ne negira. Ostaje, međutim, otvoreno ono večno pitanje što je s umerenim ispijanjem alkoholnih pića te koliko je to doista korisno za čoveka.Uvrežena definicija 'umerenog ispijanja alkohola' odnosi se na maksimum od čašice dnevno za žene i dve za muškarce. Za takvu podelu postoji, naravno, naučna osnova po kojoj ...

Četvrtak, 13.7.2006